چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟

کدام پدر و مادری هیچوقت سعی نکرده تا عکسهای زیبایی از نوزادش بگیرد؟ به عنوان یک عکاس نوزاد، در این مقاله آتلیه کودک سروش توصیه هایی به شما می کنم تا بتوانید از نوزادان و مخصوصاً از نوزاد خودتان عکس های خوبی بگیرید. در ادامه مطلب چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟ با ما همراه باشید.

چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟

عکاسی از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه

– محیط اطراف کودک

قبل از هر چیز، بهتر است که یک فضای روشن، باز و وسیع، و جمع و جور و تمیز در اختیار داشته باشید. برای پرتره ی نوزاد، من شخصاً سبک « مینیمالیستی » را ترجیح می دهم؛ یعنی هیچ چیز اضافه ای از قبیل جعبه ی اسباب بازی هایی که از قبل مرتب نشده، یا تزئینات سنگین اتاق نوزاد ( عروسک، سبد لباس، کاغذ دیواری پر از طرح های رنگارنگ… ) در عکس نباشد تا احیاناً بتواند چشم بیننده را از نوزاد منحرف کند. من استفاده از یک قالی یا موکت با رنگ های خنثی مثل خاکستری یا قهوه ای روشن و بدون هیچ طرحی را به شما توصیه می کنم.

– توجه نوزادتان را جلب کنید

چه چیزی می تواند جذاب تر و دلنشین تر از موفقیت در ثبت حرکات و حالت های یکی از یکی لطیف تر و بامزه تر نوزادتان باشد؟ به همین منظور جلب توجه او برای نگاه کردن به دوربین، خیلی مهم است. وقتی در حال انجام یک پروژه عکس برداری با یک نوزاد هستم، مدام با او حرف می زنم، شکلک در می آورم، و حتی اگر احمقانه به نظر برسد مثل اردک از سمت چپ به راست و گاهی از راست به چپ او می روم.

چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟

عکاسی از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه

– لباس و وسایل کوچولوی شما

هدف من این است که شما پرتره هایی از نوزادتان داشته باشید که عمق و انتها نداشته باشند یعنی چیزی در انتهای عکس نباشد که توجه بیننده را جلب و از نوزاد که سوژه ی اصلی است منحرف کند. بنابراین من طرفدار استفاده از کمترین وسایل ممکن در عکس ها هستم تا وقتی بعدها آنها را نگاه می کنید، به جای اینکه از خودتان بپرسید در آن زمان نوزاد شما با کدام اسباب بازی اش مشغول بازی بوده چشمان شما بلافاصله متوجه نگاه نوزادتان شود، جون به نظر من، اینگونه تصاویر بیشتر از بقیه نشان دهنده ی احساس و عاطفه هستند.

و اما در مورد لباس نوزاد باید بگویم که هنگام عکس برداری از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه، یکی از آخرین دفعاتی است که می توان تقریبا از او عکس گرفت، بنابراین بهتر است از این موقعیت استفاده کنید! مثلاً یک بافتنی کوچولو که توسط مادر بزرگ بافته شده برای پنهان کردن پوشک نوزاد به یک رنگ خنثی… و کار تمام است!

چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟

عکاسی از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه

چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟

– استفاده از تکنولوژی هنگام عکس برداری

نوزادها در این سن و سال عادت دارند خیلی تکان بخورند، بنابراین شما باید سریع تر از آنها باشید و دوربین عکاسی خود را مناسب موقعیتی که در آن هستید تنظیم کرده باشید:

یک سرعت شاتر بالا برای جلوگیری از تصاویر مات که تکان خورده اند، و یک دیافراگم خیلی باز به دست آوردن کلیشه های روشن.

– مدت زمان یک سئانس عکس برداری

همه می دانند که نوزادهای کوچولو، خیلی صبور نیستند و زود خسته می شوند. لزومی ندارد که یک سکانس عکس برداری از نوزاد بیشتر از 30 دقیقه طول بکشد چون ممکن است گریه های او باعث جلوگیری از ادامه کار شما بشود، و این چیزی نیست که شما پیش بینی می کردید!

چگونه از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه عکس برداری کنیم؟

عکاسی از یک نوزاد 6 تا 9 ماهه

– یک توصیه کوچک پایانی

در مورد نتیجه ی سئانس عکس برداری از نوزاد، انتظارات خیلی زیاد و خاصی از خودتان نداشته باشید. فراموش نکنید نوزادان کاملاً غیر قابل پیش بینی هستند، و فقط چیزی را که دوست دارند به ما بدهند به ما ارائه می کنند.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

Comment photographier les bebes de 6 a 9 mois?  عنوان اصلی

www.auroreleteve.com  منبع

مترجم : شهرام ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com