اصول ایمنی در آتلیه نوزاد

در این مقاله آتلیه کودک سروش در خصوص اصول ایمنی در آتلیه نوزاد و کودک مطالبی را یادداشت کردیم که رعایت این موارد برای عکاسان کودک و مدیران استودیوهای تخصصی کودک بسیار پراهمیت است.

عکس برداری از نوزاد یک حرفه ی کاملاً تخصصی و جدی است؛ یک حرفه ی فوق العاده که نیازمند یک دانش فنی و عملی، و یک شناخت همیشه در حال افزایش و به روز اصول ایمنی می باشد. ما با ارزشترین چیزی که در دنیا وجود دارد را در دستان خود داریم… زندگی در کمال شکوه و جلالش، موجودات ظریفی که تازه پا به این جهان گذاشته اند. اگر نقش ما، خلق اولین یادگاری های زندگی آنهاست، باید این کار را در کمال امنیت و احتیاط انجام دهیم. در اینجا توجه شمارا به چند اصل اساسی ایمنی هنگام عکس برداری از نوزادان جلب می کنم که هرگز نباید آنها را فراموش کنید:

نکات ایمنی در آتلیه نوزاد

نکات ایمنی در آتلیه نوزاد

1 – بی شک عکس برداری را زمانی باید برگذار کرد که نوزاد در کمال سلامتی بوده و واکسن هایش را زده باشد. اگر حال عمومی نوزاد خوب نباشد حتی اگر علت آن یک بیماری جزئی و بی اهمیت باشد، بهتر است تاریخ عکاسی را عقب بیندازید؛ یقیناً والدین ترجیح می دهند برنامه هایشان کمی جابجا شوند تا اینکه یک بیمار کوچولو روی دستشان بماند.

2 – بهداشت دستمال و دستهای شما بسیار مهم است. ناخن های کوتاه و بدون لاک از اصول اولیه کار است. زیر ناخن ها و لابلای ترک های بسیار ریز لاک، آشیانه میکرب ها هستند، و سلامتی نوزاد تازه متولد شده را که آسیب پذیرترین دوران زندگی خود را سپری می کند، تهدید می کنند. درست است که نوعی محدودیت به حساب می آید ولی موضوع « سلامتی نوزاد » است.

نکات ایمنی در آتلیه نوزاد

نکات ایمنی در آتلیه نوزاد

3 – مغز نوزاد خیلی کوچکتر از جمجمه ی او است. در نتیجه وقتی سر او بلرزد و تکان بخورد، مغز او نیز لرزیده و تکان خواهد خورد. اگر سر او کاملاً بی حرکت نیست و به طور ناگهانی به این طرف و آن طرف می افتد، این موضوع می تواند عواقب وخیمی در پی داشته باشد. هرگز سعی نکنید که سر نوزاد را به دستانش تکیه بدهید، بدون اینکه یک بزرگتر آن را با دستش نگهداشته باشد، هرگز؛ واقعاً هیچوقت اینکار را نکنید. اگر از یک عکاس حرفه ای بپرسید برای شما توضیح خواهد داد که عکسهایی را که در آنها یک نوزاد را می بینید که دستانش را برای نگهداشتن سرش زیر چانه اش گذاشته و راحت خوابیده، به کمک نرم افزارهای تخصصی ساخته اند و در آنها عکس های شخص ثالث را که سر نوزاد را نگهداشته حذف کرده اند.

اصول ایمنی در آتلیه نوزاد

4 – یک نوزاد تازه متولد شده گاه و بیگاه دچار « واکنش مورو » می شود یعنی در حالی که به نظر می رسد به خواب سنگین و راحتی فرو رفته ناگهان از خواب پریده و تعادل خودش را از دست داده و اگر در حالت امن و مطمئینی نباشد، می افتد؛ اینجاست که می رسیم به حالت شماره 3 چون از نظر فیزیکی، یک نوزاد هیچوقت نمی تواند وزن سرش را روی مچ دستهای کوچکش تحمل کند.

نکات ایمنی در آتلیه نوزاد

نکات ایمنی در آتلیه نوزاد

5 – یک عکاس حرفه ای برای اینکه از بقیه متمایز باشد باید تمام دانش فنی و عملی و تجربه ی خودش را به کار ببرد ولی در عین حال هر بار باید توجه همکاران و عموم مردم را به رعایت اصول ایمنی هنگام عکس برداری از نوزاد جلب کند. بنابراین و مخصوصاً وقتی عکسهای ترکیبی خود را منتشر و در معرض دید دیگران می گذارید، این نکته را فراموش نکنید.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

La securite en 5 points cles  عنوان اصلی

منبع : گردآوری چند مطلب در نشریات فرانسوی

ترجمه : شهرام ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com