پنج نکته درباره عکاسی بارداری

در این مقاله آتلیه سروش در خصوص پنج نکته درباره عکاسی بارداری توصیه هایی می شنویم، با ما همراه باشین، مادران عزیز همیشه به خودتان بگویید: « من زیبا هستم ».

در دوران بارداری یک خانم جملاتی مانند « این بهترین حسی است که تا به حال داشته ام » به ندرت گفته میشود. اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است که باید با آنها روبرو شوید. ورم قوزک و مچ پا، به هم ریختن هورمونها و بسیاری تغییرات دیگر اجازه نمیدهند که شما همیشه حس خوبی به خودتان داشته باشید، اما این تغییرات نباید شما رو از ثبت کردن شگفت انگیز ترین اتفاقی که در بدنتان می افتد منع کنند.

بدن ما یکی از شگفتی های خلقت است و بوجود آمدن یک زندگی، لحظه ی زیبا و فوق العاده ای است. عکسهای دوران بارداری باید آغاز جشنی باشند برای کار بزرگی که شما انجام میدهید.

5 نکته درباره عکاسی بارداری

5 نکته درباره عکاسی بارداری

جملات زیبای زیادی در مورد دوران بارداری و زایمان وجود دارد اما من این یکی را بیشتر از بقیه دوست دارم: « در بارداری دو بدن وجود دارد یکی درون دیگری؛ دو نفر زیر یک پوست زندگی میکنند ». وقتی همه ی زندگی یک شخص وقف حفاظت از امانتی که در واقع موجود دیگری در درون او است میشود، این ارتباط مادر و فرزند به یک حقیقت وشگفتی جدی و قابل تامل تبدیل می شود. شما اولین خانه ی فرزندتان هستید؛ اولین جایی که او زندگی اش را از آنجا آغاز میکند. کاری که بدن یک مادر قادر به انجام آن است حقیقتاً یک معجزه است؛ به خاطرش جشن بگیرید، دوستش داشته باشید، از تک تک لحظات آن عکس بگیرید. عکس برداری راهی برای ثبت بهترین و جذاب ترین و ماندگارترین تصاویر از این دوران شیرین هستند. 5 نکته ی زیر نکاتی هستند که بهتر است هر مادر باردار قبل از گرفتن عکسهای دوران بارداری اش آنها را در نظر داشته باشد:

1 – حسابی به خودتان برسید.

حالا وقت آراسته و زیبا شدن است. این برنامه عکس برداری در واقع یک جشن برای شماست. رسیدگی به موها و ناخن هایتان و آرایش چهره راه خوبی برای آراسته شدن است. اگر زیاد اهل اینکارها نیستید من همیشه به مادران یه مانیکور ساده ( ناخن آرایی ) را پیشنهاد میکنم. بیشترین تمرکز دوربین عکاسی روی شکم است و به همین دلیل دستها هم در عکس نقش دارند.

2- لباس ها و مدل های مختلف را امتحان کنید. اگر عکاس، به شما پوشیدن لباسهای مختلفی را پیشنهاد کرد و اگر قرار است عکاسی در یک مکان خاص انجام شود از او سوال کنید که آیا میتوانید قبل از شروع عکس برداری چند تا از آنها را امتحان کنید؟ وقتی لباسی را که دوست دارید بپوشید از دیدن خودتان شگفت زده خواهید شد. در ضمن خودتان هم می توانید لباسی را که در آن احساس راحتی می کنید را به همراه ببرید. بد نیست که مدل های مختلفی داشته باشید زیرا وقتی که در لباستان راحت باشید، در عکسها هم صمیمی تر و  با آرامش بیشتری دیده خواهید شد.

پنج نکته درباره عکاسی بارداری

3- احساساتی باشید.

قرار دادن اشیایی که بار عاطفی دارند یا معنای خاصی را انتقال میدهند مثل قطعه ای جواهر یا پتویی که به مادر نوزاد تعلق داشته یا هدیه ای که مخصوص نوزاد آماده شده در صحنه ی عکس برداری را در نظر داشته باشید. از هر چیزی که میتوانید استفاده کنید تا جلسه ی عکس برداری را اختصاصی تر و ویژه ی شخص خودتان بکنید. صحبت کردن با عکاس، قبل از برگزاری جلسه ی عکاسی همیشه کمک کننده است زیرا میتوانید ایده هایتان را با هم مطرح کنید.

4- در انتخاب عکاس دقت کنید.

از جستجوی زیاد نترسید. عکاسی را انتخاب کنید که اهل خنده و شادی باشد و بتوانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید. نتیجه ی داشتن رابطه ی خوب با عکاس و احساس راحتی طی برنامه عکس برداری به خوبی در تصاویر قابل لمس خواهد بود. شانس با کسانی است که حتی از پشت تلفن هم جلسه ی عکاسی لذت بخش و مفرحی رابه شما وعده بدهند.

5 نکته درباره عکاسی بارداری

5 نکته درباره عکاسی بارداری

5- از جلسه ی عکس برداری لذت ببرید.

سعی کنید اوقات خوشی را برای خودتان فراهم کنید و جدیت و سخت گیری بیش از حد نداشته باشید. لذت ببرید و فقط به داشتن بچه ی کوچولویتان فکر کنید. اگر با ژست یا لباس خاصی احساس ناراحتی میکنید حتماً به عکاستان اطلاع دهید. هر چقدر که راحت تر باشید لذت بیشتری خواهید برد. با پیروی کردن از این نکات، هر مادر بارداری در جلسه عکاسی اش احساس لذت و راحتی بیشتری خواهد کرد.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

عنوان اصلی  5 maternity session tips for every expecting mom

منبع artsycouture.com

مترجم :  فاطمه ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com